søndag 21. mars 2010

Herlig ! det regner.........



og snøen forsvinner raskt! Den siste skituren tok jeg forrige lørdag og nå er de satt vekk for denne sessongen. Snø og skiføre er ikke en selvfølge her i Fredrikstad. Iløpet av mine snart 16 år her har jeg opplevd kun 4 vintere med skikkelig skiføre og ute i løypene møter jeg en masse smilende og hilsende mennesker. Men nå leter jeg etter vårtegn i hagen!




Små og store prosjekter begynner å komme til syne og det klør i fingrene. I dag skal jeg så bl.a. erteblomster som skal få dekke dette netting-hjertet senere med sine vakre farger og herlige duft.







Her er et prøveprosjekt i betong og mosaikk av gamle tallerkner og vaser. Det skal bli et fuglebad. Søylen her er ferdig og fatet som skal utgjøre selve badet ligger ferdig støpt i garasjen og bare venter på å bli kledd med fargerik mosaikk.
Betong er et spennende materiale og flere idèer skal prøves ut. Har også støpt en del tråkkheller i betong.











I år ble det mosetrær forann trappen til jul. Thujaene vokser ut av pottene så raskt og nå har jeg ikke flere steder rundt om i hagen å plante de, for å kaste en plante, det gjør jeg ikke! Åhhh som det klør i fingrene etter å komme igang med rive og spade og få jord under neglene igjen!

1 kommentar:

  1. Hei!! Gratulerer med blog. Kjempfin søyle med mosaikk. Jeg hadde også meg selv som følger de første dagene...Håper du finner flere som har interesse for hage...jeg følger et par stykker.
    Lykke til med blogging.
    Ha det fint.
    Klem Lisbeth :-)

    SvarSlett